Saturday, May 16, 2009

Wiper Aku Hilang?


dear blog..
hrmm actually aku nk citer skit
apa yg telah berlaku pd baby V aku..
(keter aku la..hehe)
tau x recently
aku parking la keter aku kat belakang
celcom
tp sgt jauh la kat rumah2 mewah tu..
nk dijadikan citer,
aku msuk pg msa tu
so disebabkan oleh itew aku confidentla
xder saper2 yg akn pedajal my baby tu..
and aku plak klau setiap kali parking keter mesti aku akn angkat wiper
ke atas..yela org ckap klu tgh2 pnas better angkat kan benda tu ke atas
klu x nti wiper tu cpt rosak..
huhu..
so aku buat mcm biasa je la..
and bila dh abis shift aku, aku mintak la tlg si salleh
tumpangkan sampai ke keter sbb jauh sgt la
xlrat nk jln msa tu..(thanks salleh)
huhu..
so bila hampir sampai jer ditempat kejadian,
aku tertanya-tanya knapa dr jauh
aku tgk wiper aku yg terangkatnye sebelah jer..
so first thing dlm kepala otak aku
tentulah surat saman yg sampai..
tp bila sampai je kat depan my baby tu
terkejotz berokz aku dibuatnya apabila
yg sebelah lg(belah kanan) dh rompong!!
mcm cacat je aku tgk..
punya la sentap Tuhan jer tau
so dl kekalutan tu tiba2 aku teringat
yg dlm boot keter aku
ada satu wiper spare (sebelah jer)
and dgn rsa penuh kelegaan,
aku terus memasangnya (xla susah nk psang)
hehe
so bila dh siap psg, aku rsa mcm xpuas hati
plak..knapa pendek?
rupa2nya yg tu sebelah kiri punya..
kecewa jgk tp aku xder oilihan
klu buat nya hujan tgh2 jalan nti cmner?
aku pasrah je..
lepas tu bila blik rumah aku ngadu kat miz wani
(h.mate aku)
psal apa yg telah berlaku..dia pun terkejut jgk
tp xder apa yg dpt dilakukan..
and dlm kesentapan,
aku buat keputusan nk beli yg baru..
miz wani ckap kat pasaraya ada jual..
yg murah n yg mahal semua ada
aku beli yg murah jer..
rm 8.50 sajor
hehehe
then aku terus memandu pulang dgn harapan ia boleh dipasang dgn baik
akan tetapi
setelah aku sampai di rumah and bila aku nk psang
ia x muat
sbb bukan jenis keter aku
rupa2nya aku pun silap..
xtgk jenis dgn betol..
sbenarnya aku tgk n msa tu
aku tgk yg aku beli tu utk kancil and kelisa so
aku yakin la
yg ni sama jer ngn baby v aku..
aku pun belasah je la..
hrmmm
hasilnya HADOR!
melayang rm 8.50 aku tu 4 nothing!!
so as kesimpulannya aku hantar kat perodua je la
ganti kat sna je sng
aku akn suruh dia letak pin tu skali
(disebabkan pin tu diorg xpsang, org lain boleh sajer gatal tgn nk amik..)
and utk org yg curi aku nyer wiper tu biar Tuhan jer yg potong tgn kau, jahanam!!

Red flying butterfly

2 comments:

  1. kesiannyeee..
    nasib baik wiper yg rompong, bukan gigi...
    ahahahahaa..
    tkpe2...
    pasni kene beware laa..
    mende2 cni mmg unexpected..

    ReplyDelete
  2. thanks jesse..
    wlupun sentap tp benda dh jd nk wat caner kan..
    mmg kita kena beware to a lot of things nowadays..huhu
    =D

    ReplyDelete